Friday

LRT di Shah Alam...Betul ke ni?

Tender  LRT Shah Alam dibuka tahun depan


DUNGUN - Universiti Teknologi Mara (UiTM) bakal mencipta sejarah tersendiri apabila bakal memiliki sistem transit alirannya (LRT) sendiri.

Naib Canselor UiTM, Datuk Ir Profesor Dr Sahol Hamid Abu Bakar berkata, pembinaan LRT yang akan menghubungkan kampus induk Shah Alam dengan Kuala Lumpur itu masih di peringkat cadangan.

Beliau berkata, idea membina sistem pengangkutan awam moden itu tercetus hasil perbincangan dan cadangan daripada 50,000 penuntut UiTM yang berinteraksi dengan beliau melalui laman Facebook sebelum ia diketengahkan kepada pihak pengurusan UiTM.

Dr Sahol berkata, cadangan itu kemudiannya dipanjangkan kepada Ke Bawah Duli Sultan Selangor untuk mendapat perkenan dan bagindadifahamkan secara dasarnya turut memberi cadangan, lalu pihak UiTM menubuhkan satu jawatankuasa khas bagi
menguruskan perkara itu.

"Dalam hal ini, UiTM tidak akan keluarkan satu sen pun perbelanjaan. Ia akan ditanggung sepenuhnya oleh sektor swasta, khususnya pelabur," katanya ketika ditemui pada satu majlis di UiTM Dungun.

Menurutnya, perkara itu masih di peringkat perbincangan dan ia mungkin akan dilaksanakan dalam masa terdekat sebaik diluluskan kerajaan

Info dari sumber lain





No comments: