Monday

5 tip MOTIVASI DIRI Pesanan bernas dari Irfan Khairi


Cari "pesaing" yg JAUH lebih hebat untuk bersaing. tak kira, dlm perniagaan & kerier. kalau jual burger, letak McD sebagai pengukur utk menyaingi. Kalau jual tudung kecil2an, letak Tudung Ariani sbg pesaing. Kalau seorang jurugambar, letak nama2 jurugmbar hebat sbg "pesaing". Bila letak diri dgn pengukur yg lebih hebat, kita akan lebih kreatif dlm perhebatkan diri kita



Push your limit. kalau kerja 1 minggu, boleh tak dilakukan dalam 1 hari. kalau selalu target untung RM1,000, cuba target untung RM10,000. kalau selalu hasil biasa-baisa sahaja boleh tak kali ni hasilkan yg terhebat. adakalanya kita perlu paksa diri kita utk "push to the limit". memang susah utk dilakukan, tetapi, kepuasannya sekira berjaya... kita je dapat merasai ;)

Dalam apa sahaja kita lakukan, kita tidak dapat untuk memuaskan hati semua pihak. tentunya ada yang suka, ada yang tak suka. ada yang sokong, ada yang benci. Semuanya berpasangan ;) Ambil semua yang positif, dan buang segala yang negatif!


Kejayaan kita hari ini bergantung kepada keputusan kita mungkin 3-5 tahun yang lalu. Oleh itu, kejayaan kita 3-5 tahun akan datang pastinya bergantung kepada keputusan-keputusan yang kita lakukan hari ini! Hidup & kejayaan kita adalah berdasarkan keputusan yang kita lakukan.

Bina pada kekuatan anda untuk capai kejayaan yang anda inginkan. setiap insan mempunyai kekuatan dan keistemewaannya tersendiri. yakin pada kebolehan diri sendiri dan tak perlu ikut orang lain- build on your strength! Cara paling pantas untuk mencapai kejayaan adalah dengan membina pada apa yang kita sedia ada & ketahui!

Allah is always by your side, Insha Allah, Insha Allah, Insha Allah

No comments: