Monday

13 Perkara Orang Kuat Mental "Don't Do" (siri 1)

13 Perkara Orang Kuat Mental "Don't Do" (siri 1)

13 Perkara Orang Kuat Mental "Don't Do" (siri 1)

1. Mereka tidak membuang masa untuk meratapi apa yang telah berlaku. 
"Rasa bersalah atas apa yang telah berlaku boleh merosakkan diri sendiri".Ia membazirkan masa. Yang penting adalah untuk "berazam memperbaiki keadaan sekarang dan mula menghargai apa yang ada". Matlamatnya menukar rasa bersalah dengan rasa bersyukur apa yang ada sekarang dan mula bertindak untuk betulkan keaddan sekarang".

2. Mereka tidak memberikan Orang Lain "Bentuk" Masa depan Mereka.
Mereka "take charge" untuk masa depan mereka. Mereka tidak membiarkan atau mengharapkan orang lain berjaya baru mereka berjaya. Anda perlu berdiri di atas kaki sendiri. Dari sini harga diri anda akan naik.
Oprah Winfrey sebagai contoh seseorang yang mempunyai pegangan yang kuat terhadap kuasa mereka. Winfrey membesar berurusan dengan kemiskinan dan penderaan seksual, tetapi "dia memilih untuk menentukan siapa dia akan berada dalam kehidupan dengan tidak memberikan kuasa beliau." 

3. Mereka tidak malu untuk perubahan
Anda boleh berubah dari segi baju, tempat tinggal, kawan-kawan, tempat kerja tetapi selagi anda tidak merubah minda anda. Anda akan sentiasa di situ. Memamng berubah susah, perit, payah tetapi kalau tidak di mulakan dengan perubahan minda. Semua tidak akan menjadi."Semakin lama anda menunggu untuk berubah, semakin sukar mendapatkan perubahan". Kalau anda tidak berubah hari ini, orang lain akan berubah. 

bersambung...




Klik SINI -- Mahukan Tips Hartanah PERCUMA dan List Rumah Murah... 

Baca:  Chef Wan New House...WOW! 

Baca lagi:  WOW! ...3 RUMAH MEWAH SITI NURHALIZA DI MALAYSIA

"Mungkin ramai yang tidak tahu, Anda sebenarnya berpeluang Buat Duit Senang dalam "USD". Cara Simple sahaja. Syaratnya anda mesti ada blogspot atau website sahaja. Cuma Klik Sign Up Kotak di bawah ini. Taa Daa. Anda Dah Boleh Mula Dapat Income "USD"


VigLink banner

"Mungkin ramai yang ingin tahu informasi saya kongsikan ini, andai sudi kongsikan kepada rakan-rakan yang lain"

Farred Property memberikan Sumber Rujukan, Tips Hartanah, Rumah untuk dijual dan disewa, Bilik-bilik Sewa di Lembah Klang, Shah Alam, Kuala Lumpur dan Putrajaya. No Whatsapp/Call/SMS : 019 214 2380 (Farred)

No comments: