loading...
2011 | Farred Property
RSS

Rumah mewah tak laku?


PERMINTAAN tinggi rumah mampu milik menyaksikan pemaju lebih berminat membinanya pada masa depan. – Gambar hiasan

KUALA LUMPUR 28 Dis. – Pasaran hartanah kediaman diramalkan kekal menggalakkan pada tahun depan apabila rumah mampu milik dijadikan tumpuan.

Bagaimanapun, OSK Research berkata, pada masa yang sama segelintir pemaju juga lebih berhati-hati terhadap tinjauan kediaman mewah bertanah dan unit-unit kediaman tinggi.

Katanya, kebanyakan projek perumahan yang dilancarkan baru-baru ini melibatkan rumah mewah, sekali gus memberi isyarat tentang arah aliran pembinaan rumah tersebut telah sampai ke penghujung dan para pemaju cuba menguasai baki permintaan sebelum sentimen mendapatkan rumah mewah mulai pudar.

‘‘Seterusnya, kami menjangka para pemaju menumpukan kepada pembinaan rumah mampu milik untuk menampung permintaan yang tinggi terutama kepada pembeli kali pertama,” kata firma penyelidikan itu.

Peralihan itu semakin jelas apabila pemaju rumah mewah seperti SP Setia dan Mah Sing mengambil alih tanah yang luas di Lembah Klang bagi membangunkan kawasan perbandaran sedemikian yang menawarkan perumahan mampu dimiliki.

“Bagi pemaju yang masih fokus pada pasaran mewah, tawaran yang dibuat semakin mengecil,’’ ujarnya.

Sementara itu, dalam nota berasingan, firma penyelidikan itu mengunjurkan, purata harga minyak mentah sawit (MSM) pada 2012 dijangka lebih tinggi iaitu RM3,000 setan berbanding jangkaan sebelum ini sebanyak RM2,700 setan.

OSK Research berkata, kenaikan harga komoditi itu didorong oleh keadaan cuaca yang lebih baik, peningkatan hasil daripada pokok-pokok muda dan kawasan matang baharu di Indonesia.

‘‘Kebanyakan tanaman kelapa sawit yang dibuat di Indonesia pada 2007, mencapai tahap matang pada tahun ini, sekali gus membantu meningkatkan pengeluaran.

‘‘Pengeluaran daripada kawasan matang ini dijangka berlarutan sehingga empat hingga lima tahun lagi,’’ katanya dalam nota penyelidikan.

Meskipun, pengeluaran hasil bertambah, OSK Research meramalkan permintaan merosot terutama dari India dan China pada tahun ini.

Ramalan itu mengambil kira penyusutan pembelian minyak masak jatuh sebanyak 7.9 peratus pada sembilan bulan pertama tahun ini kepada kedudukan paling rendah sejak 2005.

Pembelian minyak masak ke India juga menyusut sebanyak tujuh peratus. Bagaimanapun permintaan bagi kedua-dua negara ini dijangka bertambah baik pada 2012.


Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

SEDEKAH MENINGKATKAN KEBERKATAN REZEKI

SEDEKAH MENINGKATKAN KEBERKATAN REZEKI

Orang beriman tak takut belanja harta mereka bagi meringankan beban golongan memerlukan.

KEKAYAAN tidak membawa erti tanpa ada keberkatan. Dengan adanya keberkatan, harta dan rezeki yang sedikit akan dirasakan seolah-olah banyak serta mencukupi. Sebaliknya, tanpa keberkatan akan dirasakan sempit dan susah meskipun banyak harta.

Dalam satu kisah, diceritakan Nabi Ayub ketika sedang mandi tiba-tiba Allah datangkan pada lengannya. Baginda menepis dengan bajunya. Lantas Allah berfirman: “Bukankah Aku lakukan begitu supaya kamu menjadi lebih kaya? Nabi Ayub menjawab, “Ya benar; demi keagunganMu apalah makna kekayaan tanpa keberkatan-Mu”.

Kisah ini menegaskan pentingnya keberkatan dalam rezeki yang dikurniakan Allah. Cara mendapatkan keberkatan daripada Allah, antaranya:

  1. Bersyukur atas apa yang diberikan Allah.

  1. Belanjakan harta pada jalan diredhai Allah

  1. Berusaha cari rezeki halal

  1. Keluarkan sedekah wajib (zakat) jika sampai nisab dan beri sedekah sunat kepada orang miskin dan anak yatim.

  1. Bersedekah kepada anak yatim, miskin, jika boleh setiap hari. (Cari anak yatim untuk diberikan) kerana dengan izin Allah akan diganti tanpa kita sedari.

  1. Ikhlaskan pemberian, sedekah hanya kepada Allah bukan mengharap pujian (pemberian tangan kanan tanpa diketahui tangan kiri). Sedekah mulakan dengan keluarga sendiri dulu, selepas itu barulah kepada jiran dan orang yang lebih jauh. Jangan anggap pemberian itu hak kita kerana sebenarnya dalam harta kita ada hak mereka.

  1. Hulurkan pemberian sunat secara rahsia tetapi pemberian wajib (zakat) perlu diberi secara terangan sebagai menegakkan syiar Islam.

Konsep sedekah: Berikan sesuatu yang kita sayangi. Ini jelas dalam al-Quran (surah al-Imran ayat 92).

Cari harta dunia untuk dijadikan bekalan akhirat. (Dunia untuk akhirat, bukan untuk dunia)
Amalan diberkati ialah hasil peluh sendiri dan juga melalui jual beli (perniagaan).

Menurut Nabi SAW, 9/10 (90 peratus) daripada sumber rezeki ialah berpunca daripada perniagaan. Makan gaji mungkin 1/10 saja. Nabi Muhammad SAW sendiri sebelum diutus menjadi rasul adalah seorang ahli perniagaan jujur, cekap dan amanah.

Peniaga amanah akan dibangkitkan bersama nabi dan rasul di akhirat kelak. Perniagaan adalah amalan fardu kifayah. Barang makanan orang Islam sepatutnya dikeluarkan oleh orang Islam. Jika tidak aktiviti ini, seluruh umat Islam akan menanggung dosa.

Hulurkan bantuan kepada janda yang ketiadaan suami. Dalam hadis, Nabi SAW menerangkan setiap awal pagi, ketika terbit matahari ada dua malaikat menyeru kepada manusia di bumi.

Yang satu menyeru, “Ya Tuhanku, kurniakanlah ganti kepada orang yang membelanjakan harta kepada Allah.” Yang satu lagi menyeru, “Musnahkanlah orang yang menahan hartanya (lokek).

Orang bakhil tidak manfaatkan hartanya untuk dunia dan akhiratnya. Menginfaqkan (belanjakan) harta adalah berkat, sebaliknya menahannya adalah celaka.

Dalam hadis lain, Nabi SAW bersabda:

“Takutilah api neraka walaupun dengan sebiji tamar.”

Dan sabdanya lagi:

“Sedekah itu penghapus dosa seperti air memadam api.”

Jika dapat diamalkan, rezeki yang dikurniakan Allah akan kekal walaupun sudah digunakan. Allah akan membalas atau menggantikan apa yang sudah dibelanjakan. Amalkan ilmu yang ada, Allah akan menambahkan ilmu lagi. Begitu juga harta, belanjakan harta yang ada, Allah akan tambahkan lagi daripada sumber yang kita tidak ketahui.

Bersedekah itu boleh dilakukan oleh semua orang sekalipun orang itu tidak berharta. Amalan bersedekah sangat digalakkan dalam Islam, kerana bersedekah adalah lambang kesyukuran kepada Allah, pelaksanaan perintah Allah dan mempererat hubungan persaudaraan serta silaturahim sesama Muslim.


Sedekah juga adalah cara mengukuhkan hubungan antara hamba dengan Allah dan di antara hamba sesama hamba.


Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kerajaan Diminta Contohi Negara Maju Beri Peluang, Pelepasan Kepada Golongan Muflis

Kerajaan perlu mencontohi negara maju yang memberi peluang dan pelepasan dengan syarat tertentu kepada golongan muflis untuk membina kehidupan baru, kata Penasihat Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) Tunku Azwil Tunku Abd Razak.

Beliau berkata sehubungan itu, kerajaan perlu mengkaji semula Akta Kebankrapan 1967 agar selari dengan keadaan semasa bagi mengelakkan golongan muflis terutama usahawan bumiputera berdepan masalah menguruskan perniagaan mereka.

“Mereka yang bankrap ini tidak mempunyai pekerjaan, tidak mempunyai sumber kewangan, malahan perlu membayar sejumlah wang kepada bank, dan jika gagal berbuat demikian, mereka akan dipenjarakan,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Tunku Azwil berkata kajian semula akta itu perlu dilakukan segera kerana ia bersifat menekan selain mendatangkan kesusahan kepada usahawan yang ingin memajukan perniagaan.

Sehingga hari ini, katanya, PPIM menerima kira-kira 80 aduan mengenai isu kebankrapan di kalangan usahawan bumiputera dengan pihak bank serta Jabatan Insolvensi Malaysia.

Sementara itu, Setiausaha Kerja PPIM Datuk Nadzim Johan menggesa Bank Perusahaan Kecil dan Sederhana (SME Bank) lebih prihatin dan profesional dalam membantu usahawan bumiputera untuk berjaya selaras dengan agenda kerajaan.

Beliau berkata PPIM menerima banyak aduan daripada usahawan bumiputera yang berdepan masalah ketika memohon bantuan kewangan untuk memulakan serta mengembangkan perniagaan.

“Perkara utama ialah proses untuk SME Bank meluluskan permohonan pinjaman kewangan kepada mereka yang memakan masa bertahun-tahun. Mereka sudahlah tidak mempunyai modal cukup untuk berniaga, dan apabila berurusan dengan pihak SME Bank, terlalu banyak kerenah dalaman yang perlu dipenuhi,” katanya.

Nadzim berkata PPIM juga menggesa kerajaan agar lebih tegas dan mengekang kemasukan warga asing, terutama dari negara tertentu di Afrika, yang dilihat mendatangkan banyak implikasi negatif dan gejala sosial.

“Mereka ini datang kononnya menggunakan pas pelajar, namun dalam masa yang sama, terlibat dengan sindiket penipuan termasuk memerangkap gadis-gadis tempatan untuk dijadikan mangsa,” katanya.


– BERNAMA
Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Rezeki berganda selepas sedekah

SHAH ALAM 13 Dis. - Meskipun hanya mendapat pendidikan sekadar di tingkatan dua, ia bukan penghalang buat Pengarah Urusan Jamu Mak Dara Sdn. Bhd. (JMDSB), Syed Muhammad Gaddafi Syed Ali, 39, untuk mengecapi kejayaan dalam dunia perniagaan sehingga berjaya membuatkan nama syarikatnya itu kini dikenali di seluruh negara.

Dengan hanya bermodalkan RM500 yang dipinjamkan oleh seorang rakannya enam tahun lalu, beliau kini telah berjaya menjadikan syarikatnya itu memperoleh keuntungan yang mencecah jutaan ringgit.

Katanya, rahsia kejayaannya itu adalah sentiasa yakin dan percaya dengan kemampuan diri sendiri selain reda dengan cabaran yang dihadapi.

"Untuk berjaya seseorang itu hanya perlu menganggap setiap masalah yang datang seperti 'langau' yang datang menghurung kita dan tidak perlu kita mempedulikannya.

"Sepatutnya kita tidak berasa tertekan dengan masalah sehingga membuatkan kita mudah berputus asa sekali gus menjadi penghalang untuk kita berjaya," katanya.

Beliau berkata demikian ketika dijemput untuk berkongsi kejayaan syarikat berkenaan pada Seminar Jihad Bisnes anjuran bersama Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan Utusan Publications & Distributors Sdn. Bhd. di Pusat Islam UiTM, di sini hari ini.

Syed Muhammad yang kini sedang menyambung pelajaran ke peringkat Diploma Eksekutif dalam bidang Pengurusan Perniagaan di Universiti Malaya itu turut berkongsi pengalamannya yang menerima rezeki berlipat kali ganda sebaik selepas bersedekah kepada seorang wanita yang menjadi mangsa kekejaman suaminya.

"Selepas dimaklumkan oleh seorang rakan mengenai masalah yang dihadapi wanita itu, saya terus melawatnya di rumahnya di Setapak, Kuala Lumpur dan apabila melihat keadaan wanita itu dan lima anaknya, saya sedih lalu secara spontan menghulurkan bantuan sebanyak RM500 kepadanya.

"Alhamdulillah, selepas itu, saya menerima satu panggilan telefon yang memesan stok produk syarikat saya bernilai RM24,000 dan sejak itu, saya sentiasa bersedekah kerana yakin Allah pasti akan bantu dan melimpahkan rezeki yang banyak kepada kita selepas itu," ujarnya.

Beliau turut berpesan kepada mereka yang ingin menceburi bidang perniagaan supaya mengamalkan sikap jujur dan ikhlas dalam perniagaan sekiranya mahu berjaya sebagai seorang usahawan serta mendapat rahmat daripada Tuhan.


Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Artikel Motivasi - Manfaatkan Kekuatan, Jangan Pedulikan 'Masalah'

Tuhan bagi setiap orang cukup pakej untuk berjaya,
cuma pakej setiap orang tu berbeza.

Saya ada ramai kawan yang terer berniaga, tapi bisnes
diorang tak ke mana Puncanya, mereka terlalu LAYAN kelemahan.
Sepanjang masa asyik cakap dan mengeluh pada apa yang dia lemah.

"I tak boleh buat bisnes sebab husband/ wife tak support!"

"Saya tak boleh buat bisnes sebab ada anak-anak kecik"

"Saya tak boleh buat bisnes sebab sibuk kerja, takde masa"

"Saya tak bolah buat bisnes sebab tak ada modal"

Bila kita asyik fikir tentang kelemahan/ masalah, kita akan
jadi lemah tapi kalau kita fokus pada apa yang kita kuat,
kita akan jadi kuat...

Jangan layan sangat masalah tu sebab sepanjang masa Allah akan
bagi kita masalah. Nabi yang Tuhan sayang pun Tuhan bagi masalah,
inikan pulak kita orang biasa...

Buat Bodoh Jer Dengan Masalah

Masalah tak akan berhenti... lepas settle satu masalah, Tuhan
akan bagi masalah yang lain pulak. Masalah akan sentiasa ada
sampailah kita mati sebab Tuhan dah bagi tahu, hidup ni adalah
untuk Dia uji siapa yang lebih baik amalannya. Kalau kita tunggu
semua masalah selesai baru nak bermula dan berjaya, alamatnya
kita tak akan bermula...

Cuba cek betul-betul, siapa yang tak ada masalah?

Kita fikir orang kaya tu tak ada masalah, padahal orang
kaya tu lagi banyak masalah daripada kita. Kita fikir ustaz-ustaz
tak ada masalah, sedangkan mereka pun ada banyak masalah, cuma
beza antara orang berjaya dengan orang biasa ialah mereka tak
layan masalah. Tapi orang biasa suka layan masalah.

Ada masalah mengeluh kat facebook. Ada masalah, asyik
terfikir-fikir dan mengeluh sepanjang masa. Dalam tak sedar,
dia melemahkan diri sendiri dengan kelemahan sendiri. Padahal,
kalau dia buat bodoh jer dengan kelemahan/ masalah, dia jadi
semakin kuat. Ada masalah, cari jalan selesaikan apa termampu.
Dalam masa sama, manfaatkan segala kelebihan yang Tuhan bagi.

Apa yang saya nak syorkan kepada semua ialah buat satu senarai
panjang kekuatan atau kelebihan yang Allah bagi pada kalian. Then,
manfaatkan kekuatan tu betul-betul... Kalau ada masalah, cari jalan
keluar... buat apa yang boleh, selebihnya serah pada Tuhan. InsyaAllah,
Tuhan akan lorongkan jalan keluar untuk kalian...

dari sahabat saya Mazlie Nadzri


Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Rezeki bagaikan oksigen



Assalamualaikum!
Okay, mari mulakannya dengan, “I am home!” (saya dah kembali ke perfect excel.com) 4 bulan lalu saya dan Najib membuat satu projek yang tak senang nak menyudahkannya dan memerlukan banyak masa serta komitmen untuk disiapkan. Tetapi Insyaallah berbaloi sebab ia akan menjana pendapatan pasif untuk kami berdua kelak. Insyaallah. Sekarang boleh bersantai sedikit dan menjalankan tugas harian seperti biasa. Saya nak berkongsi satu pengajaran yang amat menarik daripada Prof Dr Muhaya. Bolehlah dikatakan beliau ni salah seorang idola saya disebabkan latar belakangnya dan ahli keluarganya yang menunjukkan ciri-ciri keluarga Islam yang sebenar (erm, mengikut hemat saya bukan mudah nak mencari motivator muslimah seperti ni). Saya menonton rancangan beliau di Astro Oasis ‘Dari Mata ke Hati’. Menurut beliau, dalam dunia ni rezeki ada di mana-mana. Tiada istilah perebutan rezeki. Allah telah menetapkan setiap seorang daripada manusia ini rezeki masing-masing. Tidak pernah berlaku jika rezeki diperturunkan kepada Ahmad, maka si Salim tidak dapat rezekinya. Tidak pernah berlaku jika Solehah mendapat rezeki yang melimpah ruah, maka jirannya si Rahmah menjadi papa kedana. Rezeki bukan diberikan secara bergilir-gilir, tetapi Allah akan memberinya kepada sesiapa sahaja yang dikehendakiNya. Rezeki ini bagaikan oksigen. Ia ada di mana-mana setiap masa, tanpa kesusutan sumber selagi dunia belum kiamat! Oleh itu, janganlah pernah menyalahkan orang lain jika rezeki kita sempit, janganlah menuding jari kepada orang lain kononnya mereka telah menutup pintu rezeki kita. Janganlah memarahi orang lain kononnya mereka pesaing kita. Janganlah khuatir jika ada orang lain yang menjual produk atau perkhidmatan yang sama seperti kita. Manusia lain bukan penyebab kegagalan perniagaan kita. Bukan jiran tetangga, bukan kerajaan, bukan pemerintah, bukan ibu bapa, bukan kawan, bukan bank, bukan orang Cina, bukan orang-orang kaya, bukan pesaing, bukan upline atau downline (ehem, istilah MLM ya) penyebab kegagalan perniagaan. Penyebab kegagalan perniagaan kita tentunya diri kita sendiri. Kita ni yang harus sentiasa muhasabah diri. Menyalahkan orang lain tu hanya escapism (melepaskan diri) sahaja. Kesimpulannya, rezeki ada di merata tempat di atas muka bumi ini. Jika kita berusaha lebih giat lagi, pasti kekayaan dan kesenangan menjadi milik kita. Niatkanlah kerana Allah. Wassalam. di petik dari perfect excel


Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Apt Ilham TTDi Jaya, Shah Alam for Rent



Status: Available

Address: Apt Ilham TTDI Jaya
City: Shah Alam

State: Selangor
Country: Malaysia

Rental price: RM800

Negotiable: No

Type: Apartment
Storey: --
Title type: Individual

Occupied type: --
Square feet:
Tenure: --
Furnishing type: Partly furnish

Beds: 3
Baths: 2

Other information

* Rental 2+1+1 (total= RM 3200)
* Tenancy Agreement RM 250

* Available in Dec 2011

* call farred @ 013-3652380 for viewing


RENTED



Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Bersama Azlina Abdul Rahim: Menghadapi Masalah Kewangan



Adakah ketika ini anda mengalami masalah kewangan? Dengan izin ALLAH pasti ada jalan penyelesaiannya. Seperti yang kita ketahui setiap masalah pasti ada penyelesaiannya.


Melalui melalui artikel ini, saya ingin berkongsi tentang kaedah bagaimana untuk menyelesaikan masalah kewangan. Jika ketika ini anda mengalami masalah kewangan dan anda benar-benar memerlukan wang , anda hanya perlu melakukan satu perkara iaitu satu perkara yang sering dilakukan dan masih dilakukan oleh orang yang paling kaya di dunia ini.

Ianya adalah satu perkara dan tindakan yang dijamin 100 peratus dapat menyelesaikan masalah kewangan anda tetapi kebanyakan orang amat takut untuk melakukannya.


Apakah perkara itu? Jawapannya ialah berikan wang. Ya, memberikan wang atau bersedekah adalah solusi atau penyelesai masalah kewangan anda.

Jangan berikan wang anda kerana mengharapkan balasan dari si penerima tetapi berikanlah dengan penuh kesedaran bahawa wang itu akan kembali kepada anda dengan lebih banyak lagi dari sumber yang pelbagai.


Walaupun rumus matematik mengatakan bahawa untuk memperbanyak apa yang anda miliki adalah dengan cara menambahnya, bukan menguranginya, Tetapi rumus sedekah pula berbeza,dimana setiap wang yang anda keluarkan untuk bersedekah , anda akan memperolehi 10 kali ganda dari apa yang anda keluarkan.
Jadi jika anda mengeluarkan RM10 untuk bersedekah, pasti wang anda akan bertambah kepada 10 kali ganda iaitu RM100.

Rumus rezeki mengajar bahawa hidup ini haruslah sentiasa memberi. Dengan memberi ianya akan memberikan manfaat kepada orang lain. Dengan memberi anda membantu memperbaiki kehidupan orang lain, maka ALLAH pasti akan memberikan ganjaran kepada anda dengan memperbaiki hidup anda .

Jadi janganlah khuatir akan kekurangan.
Semakin besar ketulusan yang anda berikan, makin banyak pula pintu rezeki yang akan terbuka untuk anda. Itulah hukum alam atau sunnatullah yang pasti terjamin dan tidak akan berubah.

Penyumbang: Azlina Abdul Rahim


Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Office to Let @ Phileo Damansara 1

Status: Available
Transaction type: For Let only
Address: Kelana Jaya
City: Petaling Jaya
State: Selangor
Country: Malaysia
Rental price: Call For Price Let
Price: RM xxxk
Negotiable: Yes
Type: Office
Storey: --
Square Feet: 2167sqft
Furnishing type: semi furnish
Occupied type: --
Title type: Individual
Tenure: --
Beds: --
Baths: --

Other Info:

Have car park, Air Cond, nice partition

Please call farred @ 013-3652380 for viewing


Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kelana Park View for SALE

Status: Available
Transaction type: For sale only
Address: Kelana Jaya
City: Petaling Jaya
State: Selangor
Country: Malaysia
Rental price: Call For Price Sales
Price: RM370,000
Negotiable: Yes
Type: Condo
Storey: --
Square Feet: --
Furnishing type: Semi-furnish
Occupied type: --
Title type: Individual
Tenure: Freehold
Beds: 3
Baths: 2

Property Type:Condo / Services residence / Penthouse / Townhouse
Facilities: Swimming pool, Gymnasium, Squash court, Playground, 24 hour security, Cable TV

Please call farred @ 013-3652380 for viewing


Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kristal Height for SALE, Shah Alam

Status: Available
Transaction type: For sale only
Address: Kristal Height Apt
City: Shah Alam
State: Selangor
Country: Malaysia
Rental price: Call For Price Sales
Price: RM290,000
Negotiable: Yes
Type: Apt
Storey: --
Square Feet: 1049 sqft
Furnishing type: furnish
Occupied type: --
Title type: Individual
Tenure: --
Beds: 3
Baths: 3

Other Info:

Near Uitm
Near i-city
Near Jakel

Please call farred @ 013-3652380 for viewing


Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Serdang Villa Apt for SALE

Status: Available
Transaction type: For sale only
Address: Seri Kembangan
City: Shah Alam
State: Selangor
Country: Malaysia
Rental price: Call For Price Sales
Price: RM190,000
Negotiable: Yes
Type: Serdang Villa Apt
Storey: --
Square Feet: 850 sqft
Furnishing type: Fully furnish
Occupied type: --
Title type: Individual
Tenure: Freehold
Beds: 3
Baths: 2

Call farred @ 013-3652380
for viewing

Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sri Damansara 1 Sty Terrace for SALE

Sri Damansara 1 Sty Terrace
Freehold, 20x65, End Lot 4r2b
Fully Reno, 10 mins to 1 Utama
Price RM550k
call farred @ 013-3652380 for viewing


Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Apt Section 8 PKNS Shah ALAM for SALE

Status: Available
Transaction type: For sale only
Address: Section 8
City: Shah Alam
State: Selangor
Country: Malaysia
Rental price: Call For Price Sales
Price: RM80,000
Negotiable: No
Type: Apartment
Storey: -
Square Feet: 650sqft
Furnishing type: Unfurnish
Occupied type: --
Title type: Individual
Tenure: Bumi Lot
Beds: 2
Baths: 1


call farred @ 013-3652380 for viewing
Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Seri Kembangan Near Pasar Borong Selangor for SALE

Seri Kembangan Near Jasco and Pasar Borong Selangor
LEP-20x65sqft
Price for SALE = RM 256,000 (nego)


call farred @ 013-3652380 for viewing

Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kelana Jaya semi D for SALE

Status: Available
Transaction type: For sale only
Address: Kelana Jaya
City: Petaling Jaya
State: Selangor
Country: Malaysia
Rental price: Call For Price Sales
Price: RM728,000
Negotiable: Yes
Type: Semi -D
Storey: -
Square Feet: 3100sqft
Furnishing type: Fully furnish (air-cond)
Occupied type: --
Title type: Individual
Tenure: Freehold
Beds: 5
Baths: 5

call farred @ 013-3652380 for viewing

Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

House Near Jasco Seri Kembangan for SALE

Status: Available
Transaction type: For sale only
Address: Near Jusco & Giant
City: Seri Kembangan
State: Selangor
Country: Malaysia
Rental price: Call For Price Sales
Price: RM350,000
Negotiable: Yes
Type: Teres End Lot
Storey: 2
Square Feet: 28 x 60
Furnishing type: Unfurnish
Occupied type: --
Title type: Individual


call farred @ 013-3652380 for viewing

Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Apartment Sri Ixora Shah Alam for SALE



Price : RM 170 000 Type: Apartments, For sale Area: Shah Alam
Title type: Freehold Other info: Non Bumi Lot Size: 773 sq.ft.
Bedrooms: 3 Bathroom: 2
Property Type:Apartment/ Flat
Facilities: Tennis court, Mini market, Playground, 24 hour security, Balcony/Patio, Cable TV, Internet broadband

* 1 Unit Type 'B'
* 4th Floor
* Facing School.
* The units provide grills for all windows & main door only.
* Basic unit only
* Complete with lights & fans installed in living room & master room.

* Good for investment (monthly rental Rm1000 for basic unit)
* ROI & Yield : Above 7%.
* Good locations, easy access to ELITE, KESAS & LDP highway.

contact farred @013-3652380

SOLD



Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS