Friday

Sambungan Tip Kenal PENYEWA

Sambungan Tip Kenal PENYEWA


Sambungan Tip Kenal PENYEWA

Sambungan Tip Kenal PENYEWA


HARAPAN PENYEWA: Rumah atau Bilik bersih dan selesa untuk tinggal

HARAPAN TUAN RUMAH: Rumah dijaga dengan baik oleh penyewa,   jangan paku dinding sebelum beritahu tuan rumah, jaga kebersihan rumah,   jangan bawa masuk lelaki atau perempuan yang bukan muhrim ke dalam rumah,   bayar sewa tepat pada waktunya.

Kenapa Harapan tuan rumah lebih banyak dari Harapan Penyewa?

SEBAB itu rumah tuan rumah, dia telah keluarkan duit yang banyak   untuk beli rumah itu, walaupun Penyewa bayar tetapi dia tidak   boleh buat rumah itu macam rumah dia sendiri.

BONUS TIP!

Tuan rumah kena sediakan Peraturan yang di tampal atau di frame kan   di dinding rumah supaya Penyewa boleh baca dan sentiasa lihat  peraturan rumah. Ini penting kerana kalau tuan rumah beritahu   peraturan "mouth to mouth" mungkin penyewa akan cakap dia lupa!

Tuan rumah kena pantau keadaan rumah 2 bulan sekali atau dua.   Ini untuk memastikan Penyewa tidak buat aktiviti terlarang seperti   jadikan "makmal dadah atau tempat simpan dadah"

Klik SINI -- Mahukan Tips Hartanah PERCUMA dan List Rumah Murah... 

Baca:  Chef Wan New House...WOW! 

Baca lagi:  WOW! ...3 RUMAH MEWAH SITI NURHALIZA DI MALAYSIA

"Mungkin ramai yang ingin tahu informasi saya kongsikan ini, andai sudi kongsikan kepada rakan-rakan yang lain"

Farred Property memberikan Sumber Rujukan, Tips Hartanah, Rumah untuk dijual dan disewa, Bilik-bilik Sewa di Lembah Klang, Shah Alam, Kuala Lumpur dan Putrajaya. No Whatsapp/Call/SMS : 019 214 2380 (Farred)

No comments: