loading...
DARI MASALAH TAK DEE JIRAN.. HJ A BERTUKAR MENJADI KAYO.. | Farred Property
RSS

DARI MASALAH TAK DEE JIRAN.. HJ A BERTUKAR MENJADI KAYO..

Hari nii aku nak syer ngan korang pasal strategi Hj A.. macam mana Hj A berjaya tukar masalah tak dee jiran.. tinggal sorang-sorang.. kepada wang

Alkisah ceritanya macam nii.. 5 tahun lepas Hj A ada beli sebidang tanah kampung kat Bangi.. tanah tuu 1.5 ekar.. tanah nii lengkap ngan semua kemudahan.. letrik ada.. jalan ada.. telefon & air pun ada.. tapi masalah dia.. tanah Hj A nii ngan rumah jiran agak jauh.. 50m sebijik rumah.. 100m sebijik rumah.. sunyi beb

Kira kalo sapa-sapa yang biasa dok kat bandar.. dok rumah teres.. dok condo.. tapi bila pencen-pencen dok kampong.. ngan jarak rumah yang macam nii.. kira takut beb.. bila jiran jauh nii.. korang paham-paham laa.. macam-macam bole berlaku

Bila Hj A ada masalah jiran nii.. aku seronok tengok strategi Hj A.. apa yang Hj A buat ialah.. dia kasi tukar syarat tanah dia tuu.. dari tanah pertanian kepada tanah bangunan kediaman.. bila selesai proses tukar syarat.. pastu dia kasi pindahmilik tanah dia tuu.. kepada nama anak-anak..

Lepas tuu.. dia kasi pecah geran tanah tuu kepada 6 plot.. plot 1, plot 2, plot 3, plot 4, plot 5 dan plot Hj A.. maksudnya tanah Hj A yang asalnya 1.5ekar tadi.. sekarang nii dah pecah kepada 6 plot.. dan masing-masing dah ada geran individu

Yang bestnya.. tanah 1.5 ekar milik Hj A tadi.. dia pagar cantik-cantik.. lanskap pun menarik.. rumput pendek.. kemas jee kekawan.. kira kalo tengok tanah tuu.. nampak macam 1 lot besar.. macam gated laa.. tapi sebenarnya tanah tuu dah pun pecah kepada 6 plot

Bila dah ada geran individu nii.. apa yang Hj A buat ialah.. dia selalu buat kenduri.. jemput jiran-jiran.. jemput sedara mara datang makan kat rumah dia..

Pada waktu yang sama.. kat tanah dia tadi.. dia letak signboard-signboard kecik.. tanah untuk dijual.. Plot 1 sampai plot 5..

Bila jiran-jiran dan sedara mara datang.. semua bertanya.. pasal tanah tuu.. ayoo kekawan.. 2 kali kenduri jee kekawan.. sold out semua tanah dia tuu..

Yang tinggal tapak rumah Hj A jee lagi.. yang lain semua habis terjual.. happy gila Hj A.. dia buat untung lebih RM750,000 kekawan

Kalo dulu.. potong rumput.. bersih halaman.. Hj A kena buat sendiri.. tapi sekarang nii tak lagi kekawan.. Hj A dah mampu upah pekerja untuk buat semua tuu..

Hebatkan kekawan.. untung besar Hj A.. dari masalah tak jiran.. sekarang nii Hj A dah jadi orang kayoo.. he he

Bukan tuu jee.. sekarang nii Hj A dah semakin garang dah.. dah pandai carik tanah lain pulak.. nak buat konsep yang sama

Bagi korang yang ada tanah luas.. mana tau nak buat duit ngan tanah.. bole laa tiru teknik Hj A nii.. rumah ada.. jiran ada.. duit pun ada.. kayo kayo oooo.. he he

Ok laa kekawan.. fikir-fikirkan.. renung-renungkan

Salam

Nukilan sahabat saya Hafizal


Nota : Dan bagi kekawan yang lom add aku sebagai kawan FB korang.. korang kasi add aaa cari jer 'farid myvi' mudah jer.. jom kita kenal-kenal kat FB lak.. jom jom

Terima Kasih kerana Sudi Membaca
Judul: DARI MASALAH TAK DEE JIRAN.. HJ A BERTUKAR MENJADI KAYO..
Ditulis Oleh farid idris
Saya harap berikan link yang menuju ke artikel DARI MASALAH TAK DEE JIRAN.. HJ A BERTUKAR MENJADI KAYO.. ini. Sesama blogger mari saling menghargai. Terima kasih atas perhatiannya
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: